.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري همایش ملی فناوری های نوین دریایي

شمال نيوز: فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر از برگزاری نخستین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی در روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور ماه سالجاری در محل این دانشگاه خبر داد.


به گزارش شمال نيوز به نقل از تسنيم، دریادار دوم پیمان جعفری تهرانی با تاکید بر ضرورت رشد و تعالی فناوری‌های دریایی، به تبیین اهداف مورد نظر برای برگزاری این همایش پرداخت و اظهارکرد: با توجه به اینکه کشور ما و به‌ویژه نیروهای مسلح در تحریم قرار دارد، بنابراین شناخت و به‌کارگیری ظرفیت‌هایی که می‌تواند ما را در عبور از سد تحریم‌ها یاری رسانند یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی افزود: این همایش درصدد است با سازماندهی یک اتاق فکر و حضور جامعه متخصص دریایی کشور در آن، زمینه رشد و تعالی فناوری‌های دریایی در محورهای ترسیم شده را دنبال کنند.

دبیر نخستین همایش ملی فناوری های نوین دریایی به اعلام محورهای موضوعی این همایش پرداخت و گفت: پهپادهای در یاپانه، سامانه‌های پیشرفت کمک ناوبری، دفاع سایبری در دریا، تجهیزات و تسلیحات هوشمند، پدافند غیرعامل در حوزه دریا، طراحی و ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی، جنگ آکوستیک (جنگاک)، نقش فناوری نانو در دریا، جنگ الکترونیک در دریا، سامانه‌های رانش پیشرفته در شناورها، لجستیک و  زنجیره تأمین دریایی، کاربرد لیزر و اپتیک در دریا، شبیه‌سازهای دریایی و رزم شبکه محور دریایی از جمله محورهای موضوعی برگزاری این همایش هستند.

جعفری تهرانی، جامعه متخصص دریایی کشور اعم از نظامی و غیر نظامی، فعالان در صنایع دریایی یا فرا ساحل، دریانوردان یا موسسات پشتیبانی خدمات دریایی و به عبارتی تمامی نیروها و ظرفیت‌هایی که می‌توانند در پشتیبانی از فعالیت‌های دریایی مورد بهره‌برداری قرار گیرند را از جمله مخاطبان عمده این همایش دانست.

وی همچنین با اشاره به شعار ویژه همایش تحت عنوان «تحول دریامحور» عنوان کرد: قطعا همایش پیش رو  به ارائه دستاوردهایی که نیل به آن هدف‌گذاری گردیده است، خواهد پرداخت.

فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، از برگزاری 15 کارگاه آموزشی در خلال برگزاری همایش خبر داد و گفت: بیش از 50 غرفه نیز در قالب یک نمایشگاه جنبی به منظورحضور مراکز علمی - تحقیقاتی و شرکت‌های فعال در حوزه دریا پیش‌بینی شده است.

جعفری تهرانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 800 تن از محققان و پژوهشگران کشور در این همایش حضور به هم رسانند، گفت: این همایش پذیرای حضور مقامات ارشد لشگری و کشوری و مقامات علمی رده بالای کشور در مراسم افتتاحیه خود است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت  www.mmt2013.ir  مراجعه کنند.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.